fredag 27 februari 2015

Grytjakt imorgon!!

Imorgon blir det grytjakt...på en för mig ny mark.. Tydligen finns det en hel del gryt och något av större format... Vädret kunde vara sämre men med grytjakt slutar man aldrig att förvånas.. Ibland är gryten tomma i skitväder och det händer att räv ligger inne i solsken. Nu har vi ingen hund som driver in rävarna i gryten imorgon....men på vissa marker är de vana vid hundar och folk och väljer att ta lega i gryt oavsett väder. Rävtikarna har nu lagt beslag på sitt tilltänkta valpgryt och ligger de inte inne så ligger de i närheten.. En räv som ligger på grytet skräms lätt in om den hör röster i närheten... Ska bli skoj att se gryten och med lite tur kan det bli skjuta också...  Jag hörde dessutom av mig till killen som ville ha med mig på storjakten..så blir det grytade rävar där och tid över så åker jag dit efter... Det är väl ljust till 18:00 så man kan hinna mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar