söndag 4 januari 2015

Strålande solsken

Tog sovmorgon i morse...och hoppade således över älgjakten som jag var bjuden till. Men jag ångrade det något när jag gick utanför dörren....strålande solsken och frost. Vilken härlig dag...det fick bli en lång hundpromenad istället... Och på eftermiddagen tog jag en tur till bonden...dax för ett nytt försök med kråkorna...jag har modifierat gillret något för kråkfångst så vi får se hur det funkar.. På gården satt runt 100 kråkor...och ur kråkfällan flög en skata upp... De flög iväg över åkern...jag gillrade fällan, passade även på att gömma några brödbitar där räven brukar snoka..det är ju fullmåne nu så kommer det snö blir det vak... Kompisen kom förbi här hemma med några älgklövar...till spårträning eller åtel... Jag blev inbjuden till rävjakt på hans mark den 17e januari..då kommer nämligen två duktiga rävstövare...och en grythund kan behövas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar