lördag 24 januari 2015

rävjakt

Idag var det rävjakt hemma i bygden. . Jag var på plats med grythunden. .det snöade för fullt så det kändes lovande. . Några schillerstövare och en Smålandstövare skulle få upp rävarna på benen.  Runt ett trettiotal skyttar slöt upp till jakten. . Jag och en skytt tog markens bästa pass på en ås i kanten av en tätning. . Men det gick trögt. .riktigt. .riktigt. .trögt.. rävarna var som försvunna. ..vädret gjorde det inte enklare.  Vid lunchen föreslog jag att vi kunde vittja några gryt istället. .men de flesta verkade frusna och mer sugna på att åka hemåt. . Jag blev inbjuden på rävjakt i mitten av februari utav en stövares ägare..det kan bli skoj..en för mig ojagad mark.  Men idag segrade rävarna och vi lyfter på hatten. ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar