fredag 23 januari 2015

Fixat lite..

Idag har jag fixat lite bröd ifrån bageriet..och det går alltid åt..jag åkte förbi åteln där jag åtlade igår och där fanns nya rävspår..bröd slängdes ut och det bör få igång aktiviteten bra.. På söndag ämnar jag vaka på den åteln.. Jag åkte även förbi bondgården där jag har min kråkfälla..maten jag stoppade i fällan var borta så en kasse bröd till offrades.. Men den skall inte gillras än..  Imorgon är det rävjakt  hemma i bygden..flera duktiga stövare kommer....och jag hoppas att min grythund får komma till användning..hon följer med i varje fall.  På söndag blir det älgjakt..finns nämligen flera kalvar kvar att skjuta..och det vore bra om vi fick någon då jag behöver slaktrester till åteln.... Isen har börjat på att lägga sig på sjön igen..hoppas kylan håller i sig så det blir tjock fin pimpel-is..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar