fredag 2 januari 2015

Håll i hatten..

Det blåser rätt bra idag.... Tanken var att jaga kråkor på morgonen men med fåglar som flyger i 150km/h är det ingen större idé, jag stannade hemma. Jag har funderat över en modifiering av min norska kråkfällas giller...som det är nu så fångar den mest skator..men på gården är det för närvarande  mestadels kråkor..,men inmatningen får fortgå några dagar till innan jag testar.  Blåsigt väder var det idag som sagt..stormen Svea som ruskar träden.. Har vi turen så blåser det på ett tag till..för imorgon är det jakt inplanerat..grytjakt. Rävarna brukar söka skydd i gryten vid blåsigt skitväder...så det kan bli riktigt kul. Morgondagens jakt börjas med folkdrev i tätningarna..kanske kan bli något rådjur också.. Och ligger rävarna ute så drar de fort till gryten när det väsnas omkring.. Marken blir helt ny för mig så det känns spännande..vi fick även lov att kolla av grannmarken..flera gryt med andra ord!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar