tisdag 9 december 2014

Vakat räv

Fullmånen lös så fint ikväll...och kallt och frost var det med vilket innebär rimfrost på gräset.
Jag passade på att göra ett vak på räv ifrån mitt loft hos bonden... Vid 2045 var jag på plats..sikten var god så det verkade lovande. Jag började med att kasta ut hundmat och bröd.. Sen klättrade jag upp i loftet och laddade min 22wmr.. Bara att invänta tystnaden ifrån byn och rävarna.. Vid 2300 hade det vart tyst ett tag och nu dök det upp något.. Det började låta när djuret tuggade på hundmaten..jag spanade och konstaterade ganska snart att det var en svart katt med vita tassar.. En stund senare la sig ett dimtäcke över åkern och jag fick avsluta på grund av det.. Men det gjorde inte så mycket för jag var inte klädd för vak och tårna började bli isbitar trots ett frenetiskt vickande.. Nästa vak får bli när snön kommit..men då sätter jag mig inte före 2200..,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar