tisdag 23 december 2014

Fångst!!!

Sådär ja!! Nu lyckades jag fånga det gäckande odjuret i min tunnelfälla. Jag berättade ju att min värmländska fälla slagit igen tre gånger utan att något varit i när jag kollat. En liten glipa på 1cm kunde skönjas men den tätade jag. Och det gav resultat..idag satt en iller i fällan. Och det kanske kan vara den som sprang här förra vintern då jag bedrev grytjakt i trädgården..den gången såg jag den men lyckades inte få fatt på den... Igår var min hund märkbart intresserad i slänten och jag funderade på om illern var tillbaka.. Mitt rävlarm har ju tutat några gånger utan att jag sett något vid kontroll.. Men det var väl en jädra tur att hönsen klarat sig så bra, en liten iller kan ta byten upp till svanars storlek..kaniner ingår i kostcirkeln också.  Oftast dödar de allt de kommer över...Nu har illern dock förpassats till de sälla jaktmarkerna..men jag får tacka den för alla möss den fångat..har varit ovanligt få vid hönshuset där den hållt till... Vackra djur helt klart,men luktar inget vidare..urk..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar