fredag 21 november 2014

Kollat fällor mark 1

Kollade till mina mårdfällor idag. Åkte ut vid 9 tiden.. Ingen fångst men jag fick ut lite nytt bete..stockfällan fick lite extra fjädrar och ett fågelhuvud som bete. Fällan som hade slagit igen sist öppnade jag..och precis som jag gissat så hade en nötskrika löst ut den,och i sin tur blivit tagen av mården..det bådar gott för med nytt bete av ringduva och ett spår av blåbärsoppa så kommer mården tillbaka. Jag placerade ut en ny fälla där en mård observerats...det blir ett eget inlägg.  Min lille råtta till hund var också med i skogen..givetvis kollade vi några gryt.. De var tomma men vi hitta en ny plats att modifiera om till ett konstgryt..ett klippblock med ett rum inunder/emellan.. Med två rörstumpar och lite sten kan det bli ett enkelgryt,för räv eller grävling...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar