måndag 10 november 2014

Jagat och betat fälla..

Åkte iväg till mitt loft på morgonen.. Lyckades skjuta en skata men det var allt, åtlade med lite hundmat..såg att kanadagässen satt på fältet även idag..fasen vad bra. Sen åkte jag vidare till nästa bondgård, kollade om kråkorna vart i fällan och ätit på älgbenen..det hade de och även räven hade varit där..den hade dragit i ett ben och böjt ut nätet på fällan lite..även i den uppställda grävlingfällan hade något varit..maten var borta..jag försåg kråkfälla och grävlingfälla med bröd och åkte vidare.. Jag åkte till åteln där jag var igår kväll..och där var det bra fart på fågel..2 nötskrikor sköt jag omgående...sen betade jag upp min mårdfälla som står vid bäcken en bit ifrån åteln...
När jag kom hem grejade jag lite med mina mårdfällor i garaget..byggde några ingångstunnlar för markplacering...samt fixade trampgiller på en lazzefälla...(kör dem som betesgillrade vanligtvis).. Jag fick även ett samtal ifrån en jägare på en av mina jaktmarker...han skulle lägga ut rejält med slaktrester på min åtel ikväll...han hade sett en grävling bara hundra meter ifrån åteln häromdan... Han hade sett en mård också...lustigt nog på samma ställe som jag såg en i fredags..fast jag var inte säker på om det var en katt eller mård för den sprang fort över vägen.. Han menade att det var en mård så där får jag sätta en fälla eller två..jag har väl 12 fällor kvar här hemma...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar