måndag 1 september 2014

Kvällens jakt

Vid 18:00  tog jag studsaren och hagelbössan och for till bondens åker.  Lämnade studsaren i bilen men tog med slutstycket.. Kröp ner i min jutesäck och spanade ut över de bulvaner jag satt upp. Kajor fanns det som vanligt gott om men utom skotthåll..duvorna tycktes ha försvunnit helt.. Två kråkor kom flygandes för att inspektera kråkbulvanen uppe på halmbalen.. Pang!pang! Det smällde men kråkorna överlevde..  Jag gav upp och inte ens en hare hade jag sett, de blev ju lovliga idag.. Men när jag vandrade mot gården så stötte jag upp en hare..jädra otur att jag plockat ur patronerna då! Jag bytte bössa och beslutade mig för att se efter rådjur istället.. Några patroner Alaska hamnade i magasinet..jag vandrade mot en svacka i åkern som skulle ge tillräckligt kulfång..där brukar jag se både kid och bockar.. I betet där kreaturen gick brydde jag mig inte om att kolla..rådjuren går knappast där.. Men när jag gått hundra meter så ser jag en get med två kid dra iväg..otur! De stod vid kreaturen.. Strunt samma, det kommer fler dar.. Jag har sett rådjur varje gång jag jagat och det går minst 4 djur där dagligen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar