torsdag 28 augusti 2014

Kollat läget på närliggande gård

Åkte upp till Björns vapen och köpte några askar hagelpatroner.. Sen begav jag mig till en närliggande gård, dryga milen hemifrån. Idag var jag sent ute för klockan var 11:00 redan. På gården satt några duvor och jag lyckades ta den första som kom farande.. Men sen var det segt..en flock kajor drog in på hög höjd..och även ringduvor passerade gården. Några skator satt utom skotthåll och i en ek härjade nötskrikorna.. Tre duvor kom flygandes efter en timmes stillhet och jag fick ner en till.. Denna duva placerades på gårdsplanen i hopp om att fler skulle gå in för landning. Strax därefter landade 5 duvor på taket..jag stod gömd och inväntade eventuell landning vid den döde duvan. När jag väntat en kvart gav jag upp och visade mig..lyckades dräpa en utav de fem.. Trött och sliten efter gårdagens jakt så åkte jag hemåt.. Det kommer fler tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar