lördag 10 maj 2014

Uppdatering..

Dagarna går fort.. Häromdagen besökte jag åteln och där flög några kråkor, tunnan med havre var vält och tömd. Några brödlimpor kastades ut i snåren till grävlingen. Jag kollade även till grytet där jag slängt kråkfågel..inget spår av nåt fanns kvar.  På hemmafronten är aveln igång..de flesta kaninhonorna har fått smått. Två hönor är lagda på ägg, två myskankor har lagt sig också. I min lilla kläckare kläcks kycklingar imorgon..New Hampshire och leghorn. I den stora kläckaren körs isbarägg och leghorn. Inom kort skall det stoppas ägg av Pekingankor, fasaner och vaktlar i kläckarna.  I dagarna har jag ordnat mer stenplattor till grytbygge, bland annat kantsten till grytgångar. Jycken löper, och jägarn själv har börjat löpa, en runda på 8km blev det idag..hu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar