söndag 9 mars 2014

nytt uppdrag!!

Bonden som jag handlar spannmål av ringde häromdagen..en bekant till honom hade blivit av med sina höns.. "rovdjuret" hade gnagt hål i dörren till hönshuset och tagit död på allesammans.. En grävling var min tanke så jag sa att jag kunde ställa bort en grävlingfälla. -nä för fan! det är ett litet hål hojta bonden i luren.. jaså sa jag.. -jamen du hade ju bagagen full med slagfällor när du var här sist hojta bonden.. Javisst! jag kommer bort med fällor sa jag.. sagt och gjort.. Vi åkte bort till hönsägaren.. hönshuset hade hon i ladugården..den första dörren brukade stå öppen på dagtid..innanför den dörren låg det fullt med små korvar..ifrån något mårddjur.. jag gissar på större iller eller mård.. kvinnan visade hönshusdörren inne i ladan..mycket riktigt var där ett gnaghål....uppenbarligen en hungrig jävel som hälsat på... jag betade upp en trapper 90 inne i ladan vid hålet och skitarna.. en lazzefälla ställde jag längs med ladugårdsväggen..öppningen vänd emot skogen... nu är det bara att vänta och se.. eventuellt kan "rovdjuret" ha bosatt sig i ladan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar