lördag 15 mars 2014

Fredagens jakt

Fågeljakt är kul så jag åkte en vända till den nya gården även på fredagen.. Den här gången hade jag med hagel och 22lr... Fåglarna var redan på plats vid 8 snåret när jag kom fram.   Jag gick in i ladan och satte mig vid gluggen..utanför flög duvor och kajor och i foderrännan satt skator.. Jag tänkte att jag skulle invänta en kråka och ta med 22an först.. Men det ville sig inte..kajorna landade dumt mellan korna..jag gick ut istället med hagelbössan.. Jag ställde mig mellan några byggnader och fick ner några kajor som passerade.. Duvorna var däremot väldigt skygga idag..några höll till inne i ladan där jag inte kunde skjuta..och några enstaka satt på taket.. Jag tog ett varv runt gården innan jag åkte hem..funderade på bra pass..omkringliggande åkrar kanske drar till sig mås och trut inom kort.. När jag gick bakom ett uthus så såg jag en tydligt upptrampad stig..hmm..stigen gick rakt in under en byggnad..coolt ett grävlinggryt på gården..kanske kan det blir fråga om skyddsjakt ifall bondsonen godkänner..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar