fredag 28 februari 2014

Nytt besök hos bonden..

I förmiddags åkte jag till bonden med hagelbössan...på vägen dit såg jag ett djur springa mot vägen...en katt? Nä en grävling..jag bromsade in och den kom ända fram till diket..tråkigt nog så vände den innan jag fick kort på den..kunde blivit ett bra kort på 5meters håll...klockan var närmare 830 så den var väl på väg hemåt. Jag åkte bort till bonden och gick ur bilen...rundade ladan i tron att jag var först på plats..då lättade en flock på 50-100 fåglar ifrån hörnet där kråkfällan står. Skit också, avslöjad.. Jag intog min plats bakom ladan och väntade, väntade och väntade...då kom det 6 kajor farande och jag tog en i en fin sving...några fler flög förbi men höll höjd och avstånd. Efter mera väntande landade en skata i ett träd inom skotthåll, jag höjde bössan men insåg att ladugårdstaket var i riskzonen..satte mig på huk och höll högt i skatan..pang och bullseye... Strax därefter kom 2 kajor inflygande rakt emot mig...jag höjde bössan..fick kornet bakom..svingade förbi och sköt...kajan störtade mot mig och slog hårt i ladugårdstaket..gött!  Lite dåligt med fågel denna dag, även om det cirkulerade bortanför gården,trutar, kajor och kråkor,jag fyllde upp nytt bröd i kråkfällan och for hemåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar