måndag 24 februari 2014

Grytkoll på ny mark

I söndags var jag bjuden till en ny mark..jag och de två som bjudit mig åkte ut till första grytet.. Vi släppte hund men konstaterade att där var tomt..ett fint gryt i en slänt ovanför öppen terräng..kanske ett rävgryt? I tog oss till nästa gryt..ett stenblock av stort format inne i en plantering..ner jag släppte hund såg jag en nosgrop av grävling..sekunden efter var jycken i hålet och två sekunder senare skallade hon..i kanten på stenen fick jag syn på en grävlingtoalett..bara att vänta ut hund och koppla. Iväg till nästa gryt,även det ett stort stenblock....inget som intresserade hund. Vidare till ytterligare ett gryt.. Hunden vädrade något och vi släppte..jycken drog dessvärre iväg ifrån grytet...vi kollade närmre och hitta en grävlingtoalett även här.. Lustigt då marken inte verkar innehålla nåt ätbart för en grävling... Jycken hade troligtvis fått tag på ett rådjur och efter 35minuters väntande kom hon åter..jag får väl jaga rådjur med pingla på hund nästa säsong. Nu åkte vi till två gryt till av enklare variant..ett i en vägbank...och ett i en kulle...även dessa var tomma. ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar