måndag 30 december 2013

Söndagens jakt..

I söndags hann jag med lite av varje...först en sväng förbi åteln...där var fullt av fågel..korp, kråkor,skator, nötskrikor och två rovfåglar (hök?).. Jag beslutade mig för att jag skulle satsa på en kråka så jag smög mig försiktigt närmre... efter 45 min hade jag tagit mig ända fram utan upptäckt... då upptäckte troligtvis en skata mina ögon när jag sneglade i sidled..plötsligt flyttade de sig... de var dock i närheten hela tiden men utom skotthåll..3,5 h senare hade jag fortfarande inte skjutit något så jag gav upp.. jag åkte därför iväg till bonden istället..hos bonden var det skapligt med fågel..mestadels kajor men även en och annan kråka.. tyvärr flög fåglarna högt och förbaskat fort i vinden..jag gillrade upp kråkfällan istället..ett hål var grävt under så jag grävde för det..tydligen hade bonden sett något mårddjur häromveckan...ganska stort sa han men jag gissar på iller... Efter dagens aktiviteter var det fortfarande skjutljus så jag drog vidare till en annan gård där jag får jaga lite av varje..jag satte mig på en viltstig och passade i närheten utav ett gryt.,.det gav inget strax var det mörkt...en nackdel då snön saknas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar