torsdag 5 september 2013

Dagens besök hos bonden

Idag åkte jag en sväng till bonden..mer bröd skulle stoppas i den norska kråkfällan..  jag hämtade 5 säckar bröd igår så en halv säck kunde jag offra tänkte jag.. men för säkerhets skull tog jag bössan med... Döm om min förvåning när jag körde in på gården.. vart var fåglarna? nästan helt tomt..2 skator satt på ladugårdstaket.. jag gick runt gården och kikade..inget synligt i fågelväg..kikade in i ladugården där kajorna brukar sitta.. oj..där satt hela 2 st idag! de stack ögonblickligen när de såg mig.. Min skyddsjakt måtte funka riktigt bra.. från att ha haft 300-500 fåglar härjande till att bara ha så få som 4 måste ses som ett lyckat resultat. Nåväl inom sinom tid är de tillbaka..jag fyllde upp kråkfällan med brödet och nu får de vara i fred några dagar igen..det skall bli kul att gillra upp fällan så småningom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar