måndag 12 augusti 2013

Mössan full..

Idag fick jag mössan full... jag var iväg och skottställde kikaren på min studsare... en Tikka i kaliber 6,5 x 55
Inskjutningen skedde på 80 meter..  Jag blev väl inte riktigt nöjd med resultatet på skyttet men det kommer funka fint jaktligt sett.. Kikaren har en fast förstoring på 7ggr och grovt riktmedel (tyska fyran)... märket är meopta. Den sista 3 skotts serien höll höjden på samtliga skott,tyvärr var spridningen 5 cm mellan vänstra och högra skottet..troligtvis ett skjuttekniskt fel ifrån min sida...1 skott var mitt i prick.. med lite mer träning så sitter alla skott där de ska.. Alla jaktbara arter faller hursomhelst med den träffbilden, 2.5cm hit eller dit lär knappast inverka.. Till helgen är det bockpremiär..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar