fredag 5 april 2013

Sportfiskemässan i Elmia

Idag besökte jag och min far sportfiskemässan i Elmia... det visade sig att det var gratis inträde för sportfiskarnas medlemmar.. oturligt nog hade jag mitt medlemskort hemma och fick betala inträdet på 160kr... Väl där inne i mässhallen så hittade vi genast reavaror... stora tunnor fulla av fiskespön i bra priser... jag fick tag på ett nytt ron thomson godfather matchmetespö 13fots för 250kr... och farsan köpte tre st feederspön 12fots för 250kr st.... spön fanns det gott om...karpspön,havsfiske, ul mm      nåt annat som det fanns gott om var beten,framförallt wobblers i olika storlekar..jag fyndade 2 bomber 15a wobbler i färger jag inte hade tidigare..59kr st var ett mycket trevligt pris... En del kändisar ifrån sportfiskevärlden fanns där också..tex flugfiskefantasten William ifrån tv...även gäddproffset Stefan "trumman" Trumstedt..
Stjärnås sportfiske ifrån Göteborg var på plats bland utställarna, även metebolaget, huntyard/berras.. olssons fiske,bokförlaget settern,och många många andra...jag tecknade en prenumeration på fiskejournalen..snackade även med fiske för alla som bjöd på en reklamkeps... Två utställare sålde dessutom rökta delikatesser och jag köpte med en hel bärkasse korv hem...rökt hjortkorv, älgkorv, vildsvinskorv, rökt fläsk och finfin vitlökskorv av bästa sort... väldigt trevliga priser och även björnkött och ren fanns bland godsakerna... Kort och gott så fanns det mesta man kunde önska sig..det enda jag saknade var meteparasoller, sensas mäsk,boilierullbrädor, och låtsas majs... lite större öringsortiment kunde man väl önskat sig med, nu är det ju högsäsong för öring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar