tisdag 2 april 2013

Mer löpning

Två rundor löpning till har det blivit de senaste dagarna sen sist... även en rejäl cykeltur... och 4 skapliga promenader...  jag känner att jag snabbt kommer in i flåset och hittar ett bra tempo i min löpning även om det kanske går något för fort... idag kändes det lite tyngre i knäna och det får nog bli promenader i några dagar istället för löpning... när man löper så sägs det att man belastar benet med 6 gånger sin kroppsvikt.. det blir närmare 630kg per nedslag för min del! det säger sig självt att det tar tid att bygga upp styrka i skelett och ledband..synd att viljan vill mer än kroppen orkar..  Jag har dessutom läst mig till att man bör träna lårens baksidor för att undvika knäskador vid löpning så det blir till att öva med gummisnodd några gånger per dag... det ska nog bli bra det här...hur går det för er?

2 kommentarer:

  1. Här ska det börja löpas snart också, så snart löpartightsen kommer hem vill säga. Dock är jag lie rädd för benhinnorna, men jag ska försöka hålla mig till mjukare underlag.

    Fick ett tips från Älgflugornas Herre att du kanske hade fågelfjädrar att tillgå? Är på jakt efter lite fjädrar för att klä en berguv till kråkjakt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjukt underlag är bra,tyvärr ligger det skidspår i samtliga löparspår såhär års,.

      Jag har inga fjädrar på lager men det går väl ordna,jag har några tuppar att slakta,. Mvh

      Radera