söndag 10 mars 2013

sista chansen..

Som sagt det är slutspurten på rävjakten här nere..  Dagen till ära så betades rävfällan om en sista gång..   jag brukar följa fångstiden på räv även om jag har möjlighet till skyddsjakt i och med att jag har höns.. det vore trist om man fångade en rävhona eller grävlinghona..de små behöver ju sina mammor...släpper man dessutom ut en räv eller grävling ur fällan så är chansen till återfångst minimal.. de lär sig...    Nu får ni hålla tummarna på att det går en räv i fällan inom kort...

3 kommentarer:

  1. Här sitter man med influensa så det vet ej fasen om det blir någon slutspurt för mig. Känns mer som game over.

    Får satsa lite på kråkjakt de kommande veckorna istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glöm inte att jakt är friskvård.. Ut å jaga me dig;-)

      Radera
    2. Svårt när man knappt kan andas och börjar hosta så fort man tar ett lite djupare andetag. Nåja. Bössan får i alla fall följa med när jag rastar hunden. Någon kråka skall det väl bli på det viset.

      Radera