söndag 10 mars 2013

broilers...

Nu har mina första broilers hittat hit.. personligen har jag haft lite svårt att fastna för dem då man hört att de växer tills benen går av.... men med viss övertalning har jag ändå tagit och investerat i en omgång kycklingar..de skall tydligen vara lugna och riktigt trevliga med ett rejält foder-sök .   nu gäller det bara att hålla igen på fodret så de inte växer för fort.. i industrin är de slaktklara på 6v!!!..  jag hoppas de kan gå över sommaren och tanken är att de ska få spatsera fritt..då de ska vara duktiga snigelätare..  jag har inga förhoppningar på att kunna spara någon till vidare avel.. de får med tiden rosslande andning och då är det bara att nacka omgående... första veckan får de bo i en marsvinsbur med värmelampa över..men om en vecka är buren troligtvis redan för liten.. man kan nästa se dem växa från dag till dag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar