måndag 4 mars 2013

Dagarna går..

Lite av varje har hunnits med... dels har mårdfällorna gillrats av..fångsten slutade den siste februari.. fångstresultatet blev inte vad jag hoppats på, endast en fångad mård denna vinter.. har inte funnit några spår heller.. nya tag nästa säsong...  rävjakten är inne på slutklämmen och tyvärr har snön försvunnit helt.. vid fredagens åtelbesök konstaterades det att allt åtelmaterial var puts väck... påspädning skedde med nytt.. drevjakt på räv är inplanerat den 9e.. förhoppningsvis går det fälla någon mer räv då...
När jag gillrade av fällorna hade jag ett kalasbra väder och att våren är i antågande märks tydligt, skatorna börjar bygga bo kring städerna har jag sett...   i skogen häromdagen lyckades jag stöta upp en älg ur legan, 5meter till höger om mig stod det plötsligt en ko, den blev som väl rädd och sprang,några träd att gömma mig bakom fanns inte i det närmsta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar