onsdag 13 februari 2013

Pimpel på lilla delsjön

Idag var det dags för pimpeltävling på lilla delsjön.. vädret var kalas vid starten med solsken,vindstilla och knappt 2-3 minus..  Det hade dykt upp drygt 30 deltagare, mestadels äldre herrar..
Reglerna för dagen var mest abborre eller största fisk, gädda,gös,lake ingick i största fisk också..
Jag började vid en vasskant där jag genast plockade 3 abborrar i första hålet... det gav inget mer så jag sökte mig utåt mot djupare vatten.. det visade sig att startänden av sjön var långgrund.. knappa metern djupt 100 meter ifrån land..  det blev några försök vid några andra vassruggar också och lite smått lyckades fastna på kroken.. fisken stod grunt och de flesta hittades på 70 cm-1,2 meters djup.. endast några få hittades neråt 4-5 meters djup.. Jag fick väl ihop knappt 1 kg fisk under dagen och som mest 4 st ur samma hål..
Vinnaren hade dryga 5 kg, lokalkännedom och spring i benen var melodin...  Jag var ändå rätt nöjd med tanke på att jag inte fiskat där innan, fick väl borrat 70-80 hål i jakten på de randiga..
Vinsterna delades ut efter lottning, deltagarna parades ihop två och två och påsarna slogs ihop..
Jumbopriser och pengar till de i toppen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar