söndag 27 januari 2013

tidigt vakpass...

Åkte iväg på ett eftermiddagsvakpass på gården där jag åtlat... fyllde på åteln med 25 kg halvrutten abborre,  ett paket tärnad grillkorv och ett stycke flådd rävkropp...  fisken luktade gammal silltunna... åh vad mumsigt..    jag intog min plats bakom bössan och väntade.. det började skymma.. sen var det skapligt ljust av månskenet.. sen började det snöa... då blev det mörkt.. efter dryga tre timmar fick jag tyvärr ge upp då ljuset var för dåligt för både sikte och ögon... gjorde en test med muspipan genom fönstret innan jag for hemåt.. svisch sa det och nåt for förbi i ögonvrån.. en liten uggla visade det sig vara.. inte första gången som det kommer uggla på muspip...  På väg hemåt med bilen så snöade det för fullt.. körde ganska sakta och spanade efter spår längs med vägen hem i nysnön... lustigt nog fick jag se ett mårdspår ringla fram och tillbaka över vägen på en sträcka av hundra meter.. varför hittar man inte ett sånt grant spår på jaktmarken? bara minuter gammalt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar