måndag 28 januari 2013

rävmössa..

Har funderat lite på hur jag på enklaste sättet fixar till en mössa av rävskinnet....
först är tanken att jag måttar runt mitt huvud... sen lägger jag ut måttbandet i en cirkel med mitt huvudmått plus 1 cm på rävskinnet nära svansfästet... klipper därefter ut denna del..bestämmer därefter höjden på mössan vilket borde vara 10 cm...klipper två remsor längs med rävskinnet med den bredden... syr ihop dem så håret på pälsen pekar utåt åt vart håll... sen fäster jag remsan på den runda pälsbiten med svansen..syr så skarven på remsorna hamnar i mitten på mössan framtill och syr därefter varvet runt... nu är modellen klar och ett innerfoder sys på liknande vis och stoppas i och sys fast... här en enkel skiss på det hela..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar