torsdag 17 januari 2013

billigt åtellarm

Hittade i mina gömmor en batteridriven lampa med rörelsesensor..
det var ett bra tag sedan jag köpte den och tanken var att jag skulle bygga om den lite... tror jag var på jula eller clas olsson och gav runt 100kr för den..  för att komma till saken så var min idé att löda på en längre kabel kopplad till lampsockeln i lampan.. i andra änden fäster man en summer eller en lampa..  sen kan man placera sensordelen utan lampa på åteln och summern/lampan i kojan,huset eller var man nu sitter och vakar..  helt enkelt görbra om man bor så man kan jaga ifrån sovrumsfönstret..lampan tänds eller summern låter vilket man nu väljer när räven är på åteln...   denna lösning kostar ungefär hälften av vad åtellarmen på marknaden kostar..om man gillar att pyssla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar