torsdag 27 december 2012

fixat grismagneter?

Tog en biltur ner till rusta och köpte 4 liter trätjära,189kr... sen svängde jag förbi jg jakt i sävedalen och inhandlade 2 saltstenar a´60kr st..   därefter åkte jag till Hå-pe import för att köpa majs och vete till min foderspridare men det var stängt..då ringde polarn och undrade om jag ville ha några säckar bröd..fan vad bra.. fick hela 5 säckar intryckt i bagagen.. väl hemma fick jag rotat fram min åtelkamera så nu skall bara nya batterier tryckas i...
det ska bli spännande att se om det springer nån gris på min rävåtel..
Om jag är pigg på lördag så hinner jag vaka räv och åtla innan rävjakten kommer igång.. så kan jag skjuta kråkor på åteln efter rävjakten med kanske... hmm får se vad jag orkar..fällorna skall vittjas med...

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Visste inte att sålde den tjäran på Rusta, trodde bara det var på ÖoB och där finns den oftast bara som säsongsprodukt på sommaren.

    SvaraRadera
  2. Jag köpte sista burken på hyllan i partille, kolla butiken i sisjön,mvh

    SvaraRadera
  3. Wildboars har 5 liters plastdunkar med skruvlock för 250 kr. Lite mer lätthanterat.

    SvaraRadera
  4. 5liters? De flesta har 3liters dunkar..
    ska kolla wildboars nästa gång jag åker dit,jag köpte spraytjäran där..

    SvaraRadera