onsdag 7 november 2012

jakt vid åteln...

Idag tänkte jag att jag skulle gallra lite bland kråkfåglarna.. fyllde ju på åteln häromdagen.. när jag parkerat min bil och börjat promenaden ner till åteln så hörde jag korpar och skator..  halvvägs till åteln fick jag stanna till för där var fullt av skator..säkert 6-8st.. plötsligt fick jag en nötskrika inom skotthåll så den föll i backen.. sen var det tomt på fågel en lång stund.. åteln visade sig vara uppäten..där har nog varit bra drag på kråkfåglarna.. 2 nötskrikor till föll till marken och dagens resultat fick bli 3 skjutna nötskrikor.. det räddar nog ett och annat tjäderägg i vår får vi hoppas..  25 meter ifrån tornet vid åteln hade älgen lämnat sitt visitkort..nästan rykande färskt..av spåren att döma en kalv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar