tisdag 25 september 2012

retliga rävar och grävlingar...

Igår hade det hänt igen.. ett nytt besök av grävling hemma på tomten... jag hade flyttat på mina kråkfällor i helgen och när jag lyfte på dem låg det några maskar under..igår var marken där fällorna stått uppgrävd av grävlingen.. han hade skitit mitt på gårdsplanen med..  grävlingen må vara klok som inte går i fällan.. antagligen har han kört in huvudet i kråkfällan och fått en smäll vid nåt tillfälle för in i grävlingfällan går han inte.. samma visa hela tiden..en spillningshög nån meter ifrån fällan.. allt bete utanför försvinner men det i fällan ligger kvar.. likadant med räven.. han knycker höns och ankor och lägger jag ut fisk i en hög på kvällen så är det borta nästa dag.. han vägrar också fällan..  retligt men samtidigt en utmaning att överlista dem..för in i fällan ska de... förr eller senare..


bifogar bilder på grävlingens krafsande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar