onsdag 8 augusti 2012

veterinärbesök och nytt skyddsjaktsuppdrag...

idag har jag besökt veterinären med min hund.. det var dags för vaccination..  kollade samtidigt upp varför hunden lyfter ena bakbenet då och då när hon springer/går..  något hon gjort till och från ett tag nu.. veterinären hittade inga direkta fel..vänstra benet var något mindre musklat..oftast det hon håller upp..tydligen kan de få fel på korsband/knäled och det kan avhjälpas med operation..dyrt förmodligen.. tur att man tecknat försäkring.. remiss skall iväg till blå stjärnan för vidare undersökning med ortoped och röntgen...hoppas på det bästa då hunden är en livskamrat jag sett fram emot att behålla länge....

under dagen fick jag gjort klart min dubbla kråkfälla..
och under kvällen var jag och tittade på ett skyddsjaktsuppdrag.. den här gången gäller det en räv som springer på en mindre gård.. den har försett sig med kalkoner..har även försökt gräva sig in i en hönsgård..
gårdens ägare har till och med varit i närkamp med räven och slagits.. räven visar sig i stort sett dagligen..
jag har kollat ut ett lämpligt pass och räknar med att vaka inom en snar framtid.. på fastigheten fanns dessutom ett större grävlinggryt..rejält stort... undersöks när räven är avklarad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar