tisdag 7 augusti 2012

skytte...

kompisen ville ha med mig till skjutbanan idag.. jag tackar inte nej till lite övningskjutning..  kärras skjutbana begav vi oss till.. började bra med att min kikare pajade.. korset vred sig!! plockade bort kikaren och fick skjuta med öppna riktmedel.. bössan är en tikka i kaliber 6,5x55.. sköt några serier och skotten tog 5cm till vänster men efter justeringar så satt de där de skulle.. dags för älgbanan.. den var det länge sen man sköt på då älgjakt inte lockar mig nåt nämvärt.. sköt 2serier och 7av skotten kändes bra..ett 8e gick åt skogen..
väl framme vid tavlan visade det sig att 7av skotten satt inom 5an..de 8e satt precis i kanten på träffområdet lågt..  helt ok skjutet om jag får säga det själv.. senast skjutna älgbana var 1996!! gubben har talang...hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar