fredag 31 augusti 2012

Vänersborgsmete...

Idag bar det av till Vänersborg som så många gånger förr.. mete i hamnen stod på programmet.. på vägen upp såg vi flera stora flockar med gäss och vid Koberg såg vi dovhjort,kronhjort,vildsvin och mufflon.. blev förvånad när jag såg mufflonfåren och det förklarar att vissa djur i mängden sett fårlika ut .. hornen har jag inte lagt märke till tidigare på dem...Koberg är minsann en viltrik mark...
Väl framme i Vänersborg så kika vi in på Snäjk..min favoritbutik.. de har troligtvis sveriges bästa priser på många produkter.. idag fyndade jag tex bombers jerkbait för 39kr st! ordinarie pris159kr! även storms stora wobbler fanns för 39kr..ordinarie pris 180kr! sjukt billigt...
När vi handlat färdigt satte vi oss i hamnen och metade..jag körde med maggots och farsgubben med mask.. det var bra drag på mörtarna och en och annan löja kom upp..totalt 10kilo fisk.. några matabborrar i mängden på 3hg.. en ungfågel gjorde oss sällskap och den blev mätt kan man säga..10mörtar slank väl ner i magen..resterande mörtar byttes mot en spann kokta kräftor..mumsigt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar