torsdag 9 augusti 2012

vakat räv...

i afton har jag varit och vakat räv.. skyddsjaktsuppdraget... var på plats strax efter 1900.. lövcamoställ och rånarluva samt handskar var på..man kan aldrig camoflera sig för mycket.. satt blixtstilla vid en stenmur i fårhagen och blickade över hagen där räven setts.. första timmen hade jag sällskap av frigående höns.. ross slaktkycklingar på tillväxt.. de käkar tydligen mördarsniglar när de går fritt... ett knippe får gick i hagen brevid..texel och nåt annat tror jag de sa... framåt 2200snåret började det tystna i stugorna..körde då igång min muslockpipa..  lockade till och från i närmare en halvtimme.. inget syntes till förutom fladdermössen...
fick ge upp pga mörkret..  fick veta att jag var välkommen åter på nya försök..klart man tackar ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar