onsdag 15 augusti 2012

tomma fällor..

när man håller på med fällfångst så händer det rätt ofta att fällorna är tomma.. det kan tära på tålamodet att dag ut och dag in inte få någon fångst.. ett bra knep är att ha fällorna ståendes säkrade på fångstplatsen.. när betet försvinner så gillras fällan på nytt och fångsten är ett faktum.. även om man bor långt ifrån jaktmarken så kan man få ett bra resultat...det räcker att gillra över veckoslutet när man är på marken..
Jag hade räven på besök i förrgår natt..pga hönshusdörrn blåst igen så trodde jag att en familjemedlem stängt in mina frigående tuppkycklingar,så var inte fallet och räven fick sig ett skrovmål.. trist men jag kan inte klandra räven för min egen dumhet att jag inte kontrollerade att de var inne..får trösta mig med att räven får större och finare päls ju mer han äter..snart är den fångad..
Jag har ställt en fälla inbyggd bland buskarna på tomten.. lagt grävlingskit utanför och i fällan.. samt lite god mat.. när räven kommer förbi så kommer den förmodligen vilja knycka käket från sin konkurrent grävlingen... vi får se om tricket funkar...om inte kanske jag får en grävling till då skiten är från angränsande revir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar