fredag 3 augusti 2012

räv och grävlingvak på kvällskvisten...

begav mig iväg till min skogsåtel..dumpade ju åtel häromdan.. var på plats vid 19.00..
en halvtimme senare började korparna segla in mot åteln..8st.. klonk klonk klonk knorp knorp ekade det i skogen samtidigt som man hörde deras kraftiga vingslag..satt blixtstilla och strax därefter seglade 7kråkor in i närmsta träd ifrån mitt torn..några nötskrikor flög förbi i skogskanten och även en ringduva.. sitter jag still nu så kommer snart räven fram tänkte jag..funderade på om jag inte skulle ta och knäppa 2kråkor i vart fall.. gjorde inte det och fåglarna försvann...satt väl kvar till 22.00 ungefär och tyckte att det knakade lite då och då men inget dök upp.. det kommer fler dar..nästa gång knäpper jag kråkorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar