söndag 8 juli 2012

vänernfiske..

vi bestämde oss i sista stund för att åka till vänern..trolling och jiggspö,lådan med wobbler mm packades..2h senare var vi ute i båten..körde trolling ifrån vänersborg till medgrund..2gäddor på vägen ut blev det för min del..ca2kg st med kraftiga bitmärken..såg inget vidare ut..den ena högg på en liten blå bomber och den andra på en bomber modell större..orange och gul.. just orange färg brukar gå bra på vänerngäddor..även den blå har funkat bra,förra året tog jag en på 7kg på ul-spö och blå bomber...väl framme vid medgrund jiggade vi lite men det gav bara några små abborrar..på vägen tillbaka fick jag en gädda till på ca 2kg,återigen på den blå bombern.. vi drog oss in i vassbotten och spana efter måsdyk..ingen action tyvärr.. ytterligare en gädda högg på en bomber i skarpa färger..släppte dessvärre.. på vägen hem ifrån vänersborg såg vi 2älgar betandes i ett rapsfält,och som vanligt hundratalet hjortar vid koberg..vi passerade ett fält där det odlades lin..vackert blått såg nästan ut som vatten på åkrarna..fick inget kort på det..