tisdag 26 juni 2012

ta tillfället i akt...

kompisen röjer i sitt garage så jag fick en del virke som skulle kastas.. finfint material till fällbyggen..blev till att spika ett nytt kråkbås...
sen bar det av ner till sjön för att mäska för sutarna.. tog med ett metspö och lite agn när jag ändå gick dit.. agnade kroken med maggots på en krok i strl 6 och kastade ut och det dröjde inte lång stund innan en liten abborre var krokad.. bytte till majs och deg och körde lite mörtmete.. normalt sett brukar jag blanda deg med kanel och vaniljsocker som krydda men eftersom jag sparat lite av boiliedegen från igår så fick det bli caramel...mörtarna känner doften av alla boilies på botten men endast min krokdeg har lagom ätstorlek.....
resultatet var inte det bästa men några mörtar till rävåteln fick jag ihop..                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar