torsdag 28 juni 2012

fiske i vassbotten/vänern..

Igår hade jag mitt livs sämsta fiske hemmavid så idag drog jag och min far upp till vänern..
Förra året hade jag och min far ett grymt fiske i måsdyken..120abborrar mellan 3hg-8hg tog vi tillvara på den gången.. jiggfiske i måsdyken.. trots mycket mås idag så vart det inga dyk..vi fick ca25abborrar och ett 10tal mörtar..båtmotorn krånglade annars hade vi nog gett oss ut till medgrund..det var alldeles för lite aktivitet på fisken i vassbotten..inne i vänersborgsviken såg vi en skrake jaga fisk..otroligt vilken fart de simmar med..fisken flög fram på ytan och klarade sig den här gången...

bifogar bild på skrattmåsarna som stod för dagens bakgrundsmusik(ett jädrans liv)..samt en bild på den lilla abborrefångsten,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar