fredag 14 april 2023

odling

Det går framåt med mina odlingar. Jag har planterat 4 sorters potatis.. Solist, Cherie, sparrispotatis och King Edward. Jag har även sått bondbönor, rädisor, morötter, sallat, mangold, lila grönkål, nya zeeländsk spenat, palsternacka, krondill, Charlottenlök. Vitlök sådde jag i höstas. I växthuset har jag sått blomkål, purjolök, sallat, kålrabbi och kålrot. Jag väntar lite med att så pumpor, squash, ärtor och bönor. Jag har fixat några nya odlingslådor som jag fyllt upp med jord. Igår sågade jag ett gäng grova reglar på sågverket och dessa ska jag bygga ytterligare fler odlingslådor av. I år tänker jag ge mig på att odla blommor också. Vid min trädgårdsdamm skall jag dekorera och anlägga rabatter. Grodorna har redan lagt ägg, igår såg jag stort antal grodor i dammen. Jag vill ha fjärilar, humlor och bin och trollsländor kring dammen. Det borde jag få med fina blommor och växter... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar