lördag 8 april 2023

dåligt med tid

Jag har haft dåligt med tid för bloggen i vårvädret. Det är mycket som skall göras.. Jag har varit iväg på skjutning med försvarsmakten och dessutom anmält mig till ett gäng övningar/jobb.  Jag är inne på slutspurten i vedhanteringen, nu är det bara ett gäng träd hemma på tomten som jag kommer ta ner. Odlingarna har kommit igång lite svagt. Sättpotatis ligger för groddning och diverse fröer har jag köpt hem. Odlingslådorna är redo. Kaninerna får snart ungar, en hona boade igår. De första kycklingarna har tittat fram. Jag har en kamera upphängd vid mitt vaktorn och grävlingarna är på rulltunnan varje natt. Härom morgonen var det 3 grisar på åteln och någon dag senare var det 4 grisar framme.. Jag arbetar sen kväll hela påsken så det blir ingen jakt. Jag ska väl gå ut och fälla några träd idag..   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar