söndag 25 december 2022

julfirande

Igår firade vi jul och dagen och kvällen bara försvann. Magen proppades full med diverse goda grejer, sillsallad, löksill, senapssill, ägghalvor, gravad och varmrökt lax, janssons frestelse, köttbullar, prinskorv och skinka gjord på ullgris/linderödskorsning, finsk kålrotslåda, revben, och en massa annat. Ett gäng julöl slank ner i magen med. På kvällen kom det fram godis, chips, choklad och sånt och trots att man var mätt så åt man vidare. Tomten kom med paket även till mig, ett par arbetshandskar, en glesbygskavaj (orange fiberpälströja), en bok om skogsskötsel, ett par termobrallor och diverse annat.  Vi körde julklappsleken och det var rätt så kul, julklappsleken finns i många varianter men vi körde med tärningar. Man satte en timer på okänd tid, sen turades man om att slå 2 tärningar var. Fick man 2 likadana siffror så fick man välja paket och när alla hade fått paket så började vi byta paket också. Timern ringde och man fick öppna paketet man satt med. Därefter startades timern och vi slog våra tärningar på nytt och nu visste man ju vad som fanns. Det blev huggsexa om ett paket och man tog det så fort man fick chansen då man visste att någon annan helst av allt ville ha det. Jag fick träningsvikter att fästa på vristerna. Det kan säkert komma till användning när nyårslöftet skall avläggas.  Jag vill passa på att önska mina läsare en fortsatt trevlig julhelg och så ska jag se om det hinns med någon juljakt.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar