lördag 17 december 2022

jobbat i skogen och vittjat mårdfällorna

I morse tog jag sovmorgon, därefter åkte jag bort till min vän hemmavid. Han skulle iväg men jag gick upp i skogen och fällde granar. Vi ska försöka få till en öppnare och trevligare skog närmast hans hus. Min vän vill att solen ska kunna titta fram. Jag fällde granar och släpade stockar och slanor i 4h. Träden som blir kvar består av tall, ek, björk, lönn, asp, sälg, rönn, brakved och även enbuskar. Jag vittjade mina mårdfällor när jag jobbat färdigt. Men de var tomma. Bondens dräng skickade sms, idag var kråkfåglarna hos storbonden och uppemot 300 kanadagäss satt ute i vetet. Jag har förberett bilen med liggömsle, lakan till gömslet så det blir vitt, hundbur, gås och kråkbulvaner. Nu gäller det bara att vakna i tid imorgon bitti. Egentligen tänkte jag jagat vildsvin ikväll då det är töväder.. men det kommer väl fler dar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar