lördag 10 december 2022

jakteftermiddag och fångst

Under eftermiddagen så åkte jag till bondgården. Hundratals kajor flög kring gården. Jag parkerade bakom ladan och laddade bössan. Sen gick jag en sväng över majsfältet och kollade dalgången. Fasantuppen sprang före och jag var sugen på att ge den en smäll men den var för snabb.  Jag vandrade vidare ner till skjutstegen som står mittemot mitt vaktorn. Jag satt där en stund och en hare hoppade ut i åkerkanten, den gömde sig bakom vildapeln så jag kom inte åt den. Strax därefter kom ännu en hare rusande över åkern. Och rätt var det var så dök en tredje hare upp. Ingen gick att komma åt ifrån skjutstegen där jag satt. Det mörknade och jag tog mig upp till gården igen. Nu kollade jag min norska kråkfälla, det var fångst, 4 skator, 1 kaja och 1 kråka. De fick mer mat i fällan och fick sitta kvar. De kommer att locka in många mer imorgon om jag har tur. Det vore skoj med 50+ men vi får väl se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar