onsdag 26 januari 2022

skogsarbetat

Tog med mig grabben till min väns skog. Tanken var att han kunde hjälpa mig att släpa ner slanor från berget och samtidigt tjäna en peng. Jag fällde fler björkar.. Sen friställde jag några av de tallar som jag stamkvistade igår. Jag påbörjade röjningen av björkbeståndet.. det ska bli 1-2 m mellan björkarna och brakveden skall bort. Det kommer att växa upp gräs och örter istället och ge mat åt det vilda. Brakveden är 5 m lång och ligger ner så det är omöjligt att gå genom skogen. Kompisen har sagt att jag får göra vad jag vill i skogen så jag ska se till att skapa en riktigt vacker skog med stora naturvärden. Det finns många sorters lövträd och grova sådana. Jag och grabben släpade ner ett släpkärre lass med virke så det är bara att lasta nån dag. När jag kom hem så sågade jag upp allt virke som jag tog hem senast. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar