måndag 30 augusti 2021

ryggskott och svamp

Igår fick jag ryggskott på jobbet.. Det är inte första gången jag drabbas av det så jag körde mina övningar hela kvällen fram till läggdags. I morse när jag vaknade så kändes ryggen inget vidare.. stel och öm. Jag la mig på golvet och kom knappt upp igen. Men de säger ju att man ska röra sig så trots smärtan så reste jag mig upp och gick ut till djuren. Bära vatten,diska skålar och fylla på mat. En timme senare kändes det faktiskt bättre. Jag ringde min jobbarkompis och hennes man, vi hade planerat svampplockning så det fick väl gå trots ryggbesvär. Kl 1000 var de hos mig och vi åkte till ett av mina ställen. Kantarellerna var små eller torra men jösses vad mycket fina karl johan vi hittade, några taggsvamp och några tegelsopp.. Jag fyllde snabbt min korg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar