söndag 29 augusti 2021

duvjakt..

Åkte bort och mötte upp min kompis på hans jaktmark. Idag jagade vi på en annan del av marken så den vanliga kullen fick vara i fred. En kvinnlig hundförare slöt upp med sin apportör. Jag fick låna ett gömsle , det var format som en rundbal och jag satte upp det på åkern. En duvsnurra och ett knippe bulvaner ställdes upp och gömsle kompletterades med halm. Jag sköt en duva...sen helbommade jag en duva som jag inte var beredd på. Ett gäng kråkor flög förbi och jag såg att jag träffade en som landade en bit bort i ett träd. Ytterligare 2 duvor kom ner innan det var dags att packa ihop för min del. Hundföraren och min vän skulle stanna längre.. Hundföraren passade på att göra ett eftersök på kråkan när jag gick, troligtvis låg den död under trädet.. Jag åkte hem och tog hand om ringduvorna jag skjutit.. De skall sparas till imorgon då jag plockar svamp, ringduva och kantareller är gott ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar