torsdag 1 juli 2021

ut på ett uppdrag..

Ikväll fick jag rycka ut på ett uppdrag.. En hönsägande vän hade en skabbräv på besök hos hönsen och hade lyckats med att stänga in räven i garaget. Farsgubben hängde med och tog med min karphåv, jag tog hagelbössan och grytrevolvern.. Farsgubben öppnade porten till garaget i ladan och gick in med håven. Där inne hittade han räven som sprang mot porten.. Pass upp nu kommer den under porten!! skrek farsgubben. Jag var beredd och lyckades i sista stund skjuta den när den sprang mellan byggnaderna och upp över gärdesgården.. Jag sprang snabbt dit och fick skjuta slut på räven.. Vi kollade på gårdens traktorer och snackade lite en stund.. på gården växte stora fina askar som klarat sig från askskottsjukan. Som tack för hjälpen med skabbräven så fick jag en burk getost.. örtkryddad...  Gårdens ägare skulle ta och bränna upp räven när vi åkt..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar