onsdag 30 juni 2021

gris på rymmen..

När jag åkte hem från jobbet igår kväll så fick jag se nåt i diket.. Det var en gris runt 70-80kg.. Den såg ut som en linderödare och var fläckig.. Nu visste jag om att det brukade gå några grisar i en hage strax bredvid vägen.. annars kunde man ju trott att det var ett vildsvin. Jag stannade bilen och drog på varningsblinkers och försökte tuta och fösa den hemåt. Men den hade hittat en död hare i diket som den hade en festmåltid på.. Jag tutade och vrålade hem med dig grisen med förhoppningen om att grisens ägare skulle höra nåt. Men efter 5-10 min så kom jag på att jag kunde söka på nätet. Jag fick upp kartan i mobilen och tryckte på huset som grisägaren bodde i..och där fanns telefon numret. Grisens ägare svarade och kom springandes med en hink med korn. Grisen brydde sig inte... men när den döda haren hamnade i hinken så följde den snällt sin ägare hem.. Ägaren hade 3 gyltor och 1 galt hemma på gården.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar